Home Eredmények Sajtóanyagok Kutatási eredmények az Agria Parkról
Kutatási eredmények az Agria Parkról
 

Kutatási eredmények az Agria Parkról

 Az Agria Park 2008 márciusában nyitotta meg kapuit. Legfőbb céljának azt tekintette, hogy Eger régiójában egy olyan komplexumot hozzon létre, ahol szép, patinás, mégis modern környezetben vásárolhatnak, szórakozhatnak, kapcsolódhatnak ki a környék lakói.

A Park megnyitása előtt már sokan várták e hiánypótló vállalkozás létrejöttét, hisz előtte sokszor más városokban kellett megejteni a nagybevásárlást. Az első néhány hónap után azonban az Agria Park vezetősége úgy gondolta, ahhoz, hogy vásárlóikat tökéletesen ki tudják szolgálni, és a Park mindennapjaik szerves részévé válhasson, szükség van egy fogyasztói véleményeket mérő kutatásra. Ennek elvégzésére minket, a MediaQ piackutató céget kértek fel. Felmérésünk arra irányult, hogyan tudnának még kellemesebb környezetet, ellátást, szolgáltatást nyújtani vásárlóiknak. 

A kutatás 2008. június-júliusában zajlott. Első körben fókuszcsoporttal, azaz a látogatók csoportjaival mélyreható beszélgetéseket folytatva kerestük meg a fő problémákat, majd ezekre fektetve a hangsúlyt végeztünk egy online kutatást, melynek eredményeképp 500 körüli sikeresen kitöltött kérdőívet kaptunk, s ezek alapján fogalmaztuk meg ajánlatainkat az Agria Park fejlesztését illetően.

A legpozitívabb eredményt az mutatta, hogy a válaszadók kimagaslóan elégedettek voltak mind a négy, plázáknál fontosnak tartott kritériummal az Agria Parkkal kapcsolatban. Kimagaslónak értékelték mind a Park tisztaságát, mind a biztonságát. Ugyancsak kifejezetten jónak találták a központ elérhetőségét és a parkolási lehetőségeket. Mellesleg ez a szolgáltatás azóta ingyenessé is vált, sőt már új biciklitárolókat is igénybe vehetnek a látogatók. Fontos kiemelni a kitűnő értékelést, amit a helyszínen történő tájékoztatásra, illetve az eladók segítőkészségére kapott az Agria Park. 

Mivel a "plázába járás" általában társasági program, ezért fontos a közösségi terek minél jobb kihasználása. A megkérdezettek többsége új sport, fitness és wellness létesítményeknek örülne, de szeretnék, ha bővülne a szórakozóhelyek és éttermek, illetve a játéktermek kínálata is. Mindezek már a Park távlati tervei közt is szerepelnek. Emellett, bár eddig is sok programot szerveztek, a kutatás óta, látva a magas igényeket még inkább színesíteni próbálják repertoárjukat: koncertekkel, showkkal, divatbemutatókkal.

Mindehhez elengedhetetlen a jó kommunikáció és tájékoztatás. Ugyancsak bővítést terveznek ezen a téren is, a kommunikációs csatornák jobb kihasználásával, a kiadványok szélesebb körű terjesztésével, illetve a honlap fejlesztésével.

Végül még fontos megemlíteni a társadalmi szerepvállalását, infrastruktúra, iskolák és kórházak fejlesztésének területén. Mint azt a kutatási eredmények is igazolták, e tevékenységek a fogyasztók számára is elengedhetetlenek. Természetesen az Agria Park számára is a legfontosabb cél az marad, hogy az egri régiót támogatva, azzal összefogva tudjon Eger új büszkeségévé válni.