Home Mit? Kutatás outsource
Kutatás outsource

MI a kutatási outsource?

Kell-e minden médiatulajdonosnak saját piackutató? - Igen, de nem mindegy milyen áron...

Kutatási outsource megoldás esetén a kutatási díjak pontosan, az aktuális igényeknek megfelelően kontrollálhatók. Outsource médiapiac-kutató cég alkalmazásával a kutatószoftverek árából is jelentős megtakarítás érhető el úgy, hogy - igény szerint - több kutatószoftver adataiból dolgozik a kutatási elemzéseket végző – független – cég.

A megállapodás szerinti havi díj fejében az alábbi szoftverek üzleti célú felhasználásában tudják munkatársaink segíteni szakértelmükkel és munkájukkal a médiatulajdonosok értékesítését és üzletfejlesztését:

* TGI Choices
* TGI CHAID
* TNSMI ADEX PLUS
* TNSMI ADEX SPOT
* SZONDA Nemzeti Média Analízis
* SZONDA RÁDIÓNAPLÓ
* SZONDA-GfK PMX
* SZONDA-GfK IAR
* AGB – Nielsen Media Research: Telemonitor, Telespot, Arianna, ARS

Az egyes szoftverek használatára az ügyfélnek licenszet kell vásárolnia; a licenszek vásárlásában /kedvezmények elérésében/ segít a kutató cég.


Mit nyújt a kutatási outsource?

A MediaQ szolgáltatási opciói a következők:

  1. Sales tevékenység prezentációkkal való támogatása

  2. Tulajdonosok / cégvezetés adatokkal infomációkkal, kimutatásokkal való segítése a magyar médiapiacon

  3. Ad hoc kutatási tenderek kiírása, értékelése, javaslattétel; futó projektek felügyelete projektzáró prezentációval
  4. Kutatási stratégia kidolgozása

  5. Éves stratégiaalkotás / üzleti tervezés támogatása kutatási adatokkal

  6. Negyedévente részletes átfogó prezentáció a piac állásáról (médiapiac, azon belül részpiacok) az értékesítő csapat számára

  7. A megvásárolt szoftverek frissítésekor (havi, negyedéves) prezentáció a legújabb releváns eredményekről

  8. Heti szinten az igényeknek megfelelő személyes konzultáció

  9. Belső kérdőíves, vagy mélyinterjús kutatás (dolgozói elégedettség, portfolió értékelés, etc...)

  10. Telefonos/online ügyfélelégedettségi kutatás szervezése és értékelése (a szolgáltatás az adatfelvételi díjakat nem tartalmazza)

A szerződésben szabályozható a kizárólagosság, azaz a kutató személyében dedikálva van az adott cég projektjeire, csak külön engedéllyel dolgozhat más projekten.


Mi az ami nincs benne az árban?

Két dolgot nem fedez az outsource-olt kutató / piacelemző cég tevékenysége:

  1. Ad hoc kutatások direkt költsége - ez mindig projektfüggő
  2. Médiaszoftverekben a saját termékeink mérésének a költsége (tehát az a pénz amiért mondjuk a Szonda a kiadványokat méri a kérdőíveiben) - erre a megbízónak kell szerződni a kutató cégekkel (de a szerződés előkészítésében segítünk)

Miért előnyös az ügyfél számára?

  1. Mert teljes értékű kutatót kap
  2. Nincs betegség / szabadság / kieső idő
  3. Garantált szolgáltatási minőséget kap (személyes konzultáció, prezentációs anyagok minősége)
  4. Jelentős megtakarítás érhető el a kiszervezéssel
  5. Pontosabban kontrollálhatók a költségek és a szerződési feltételek, mint munkaviszony esetében
  6. A szoftverek vásárlásának költségeit/kockázatát a kutató/elemző cég viselheti (szerződéstől függően)
  7. Nem kell a kutatónak támogató munkaerőt felvenni (gyakornok, asszisztens, junior kutató), az esetleges munkacsúcsok megoldása cégünk feladata és a vállalási árat nem érinti.