Home Hogyan? Mystery Shopping
Mystery Shopping

Miért érdemes Mystery Shoppingot alkalmazni?

A Mystery Shopping egyik legnagyobb előnye, hogy a tényleges szituációban figyeli meg az adott eladót, ügyintézőt vagy a vizsgálandó személyt. Ebből kifolyólag megtudhatjuk a valóságot, hogy milyen kiszolgálásban részesülnek az Ön vevői. Egyéb kérdőíves felmérés esetén megtagadhatják a választ, de ennél a típusnál nincs visszakozási lehetőség.

Az álcázott vásárló az előre meghatározott szerepét megtartva rugalmasan tud alkalmazkodni a változó szituációkhoz. Bár az elvégezhető próbavásárlások száma nem túl nagy, de a belőlük nyerhető információ, eredmény olyan, melyet máshonnan nem lehetne megszerezni.

Hogyan zajlik a kutatás?

A felmérést végző "álcázott" kutató, azaz a próbavásárló egy előre meghatározott séma alapján végzi el a próbavásárlást vagy az adott feladatot. Ez lehet személyesen, telefonon vagy akár online módon is, az adott típustól függően. A vásárlást követően a kutató kitölti a hozzá kapcsolódó kérdőívet. Ezeknek a kvantitatív és kvalitatív adatoknak az elemzéséből nyerhető ki az eredmény.

A kutatás a következők egyike lehet:

  • Próbavásárlás: a kiszolgálás és a konkrét ügyintézés feltérképezése
  • Próbalátogatás: az ügyintézők tájékoztatásának felmérése
  • Próbahívás: a telefonos ügyfélszolgálat vizsgálata